Alla inlägg under april 2011

Av stallx - 27 april 2011 12:27

Igår fick jag meddelande om att dom hittat nåt på scintröntgen som gjordes på Prexx.

Ska in på Fredag och och ta några till vanliga röntgenbilder.

Sååå spännande!!!

  

Av stallx - 24 april 2011 21:48

Eftersom Glimrah är det snällaste vi har så fick hon gå lite "ponnyridning" här hemma med gudbarn och barnbarn...


   


Vi prövade även att sitta lite på Jackpott

 

Av stallx - 24 april 2011 21:42

Av stallx - 22 april 2011 17:15

Igår va jag med på dressyr träning för Pia Fälth med Glimrah.

Det blev Glimrahs första riktiga träning och hon skötte sig exemplariskt.

Trodde att bensinen skulle ta slut snart nog eftersom det blev rätt tufft med övergångar och skänkelvikningar och alla intryck.

Men hon tuffade på och var jätte duktig trots att hon inte är mycket riden och blev ju trots allt inriden i höstas/vintras.


Ska försöka lägga upp filmsnutt freån träningen.


Inridningen av "Pippin" går jätte bra. Vi var ute på uteritt idag igen utan problem (3de gången). Men hon har ju tryggheten själv med sig i täten (Glimrah) Henne matchar man aldrig men "Pippin" är på god väg.

Av stallx - 15 april 2011 11:06

Igår fick vi hämta hem Prexx igen från scintröntgen, han var ju borta från Onsdag morgon till Torsdag em.

Nu ska vi bara vänta på att få höra resultatet om ca 1-2 veckor.


Glimrah och jag var ute på en härlig ridtur i veckan, vi tog en lång galopp och hon trodde inte det va sant att hon skulle få rulla på i galoppen. Det behövde hon,hade ju en hel del spring i benen.

I helgen ska hon få vara draghjälp/stoppkloss     åt Whydah eller "Pippin" som vi kallar henne eftersom Whydah är namnet på en afrikansk fågel men hon är igentligen döpt efter ett piratskepp.

Av stallx - 11 april 2011 10:07

Eftersom jag inte vet vad det blir av min älskade Prexx har jag valt att hitta ny häst att sattsa på, kommer självklart att försöka laga Prexx om dom hittar något som går att fixa.

Men känner att även om han går att laga så kommer det ta tid innan det går att börja rida honom.

Så i helgen var jag och köpte en jätte trevlig tjej, hon heter Whydah född -08, ca 162cm, E: Herzensdieb UE: Chapman. Ej inriden än men ska påbörjas snart.

Hon verkar ha ett jätte trevligt temprament och jag ser fram emot att lära känna henne och hoppas och tror jag hittat min blivande tävlingkompis.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards