Alla inlägg under juli 2011

Av stallx - 24 juli 2011 11:26

Nu är det semester och då tar man sig visst sällan tid till att blogga....   

Shirley visade sig vara dräktig på 20dygn med Carte dór!!

Lägger ut info om Carte dór på avelssidan....


"Pippin" har varit till ridhuset 2gånger och varit jätte duktig.



Glimrah och jag har hoppat hela 55cm, hi hi!  Kan bli nån Clear round i höst kanske.

Exito har dragit skacklar och rep, nästa gång hänger vi på däcket...

Fölungarna är anmälda till Fölbedömningen på Mörtbol 14/8, det blir ett äventyr. Ska öva på att ställa upp dom och springa med dom i eftremiddag.  


Sist men inte minst, Sigma är såld.


 
Av stallx - 4 juli 2011 09:02

Sigma som står hos oss på träningsläger/avvänjning från fölunge är till salu pga tidsbrist hos ägaren.

Hon fölade ju på Kindstorp i November.

Här kommer lite info, mer info finns på hastnet.se

HalvblodsSto imp. Polen, Reggad med full stam i ASVH. Född -05.

Ca 164cm. Under igångsättning efter föl.

Av stallx - 4 juli 2011 08:53

Exito fortsätter att imponera i inkörningsprocessen.

Han har fått en bröstsele och vi har varit ute i skogen och tömkört, han trampar på överallt. Min lilla kille har blivit stor    


På torsdag ska Shirley ultraljudas... Spännande!


 "Pippin" och jag va ute helt själva i skogen igår för första gången, hon skötte sig Super! Reagerade inte ens när det flög upp fåglar mitt framför näsan på henne. Travade och galoppade lite för att känna på.


Fölisarna växer så det knakar. Snart ska det anmälas till fölbedömningen 14 Aug.


"Sotis" har kommit till gården och stannar 1 månad (blir lite träningsläger för mig och honom,KUL!)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards